WELCOME....

WELCOME....

Jumaat, 4 April 2014

BACALAH....

Ustaz…
Baru-baru ni, saya marah kakak..sebab dia baling barang mainan dia kat adik. Saya cubit lengan dia. Geram. Dia meraung kesakitan. Haritu, saya memang tak layan sangat dia. Sampailah ayah dia balik, saya serahkan pada ayah dia nak buat macam mana.

Malam itu, saya tidur kat ruang tamu sebab senang nak menyusukan bayi. Kakak dan suami, diorang tidur dalam bilik.

Ustaz…
Masa saya dah hampir nak terlelap, tiba-tiba… Saya rasa ada satu tangan kecil memeluk saya. Kemas. Saya pusingkan badan dan dapati kakak sedang menangis teresak-esak dibelakang saya. Terus saya dakap badan kecil anak yang berusia 4 tahun itu dan saya kesat air matanya. Pada masa yang sama, air mata saya juga bergenang lalu menitis ke atas pipi dia.

Suami saya yang sedari tadi berdiri memerhati berkata kakak tak boleh tidur. Susu dah bagi. Pampers dah salin. Tapi dia still tak boleh lelap. Akhirnya suami Tanya “kenapa kakak tak nak tidur?” Dia jawap “kakak nak cium bau mama”


Ya Allah…terus saya menangis ustaz.. Menyesal pun ada. Kenapa saya terlalu mengikut perasaan, menghukum jiwa kecil seorang kakak ini. Selang beberapa minit dalam esak, kakak terlelap dalam dakapan saya….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan